Witajcie! Właśnie wydałem…

Witajcie!
Właśnie wydałem NAJWIĘKSZĄ aktualizację #earthx do tej pory, zrobiłem ją w niecałe 2 tygodnie xD Jestem z siebie bardzo dumny i żeby nie przedłużać, zostawię tylko linka do Steama 😀
https://store.steampowered.com/app/1069030/EarthX

Dzięki @przenz i @Aiwaz za raportowanie bugów, te od @Aiwaza chyba w większości naprawiłem 😉

Zwiastun aktualizacji: https://youtu.be/hspjjg0l8w4

Screeny wrzucę w komentarzach.

EarthX 0.2.7 – „Rozwój jest konsekwentny”

Changelog:
Rakiety:
– Dodano: Nowy system eksplozji rakiety
Eksplozje są teraz w 100% oparte na modułach. Oczywiście trochę losowości nadal musi być, ale gracz ma teraz połowiczną kontrolę. Jeśli rakieta wybuchnie, to wiesz dlaczego. Dodałem 25 możliwych błędów (4-5 w każdym module), takie jak nadciśnienie czy wyciek paliwa. Kiedy jakiś błąd spowoduje eksplozje, nie wystąpi on już w przyszłości. Tak więc po 15-20 eksplozjach twoje rakiety będą bardziej niezawodne. Doskonały fundament pod misje załogowe! 😀

– Dodano: Nowe animacje rakiety
Przeniosłem animacje w 100% do kodu, co dało mi nieograniczoną kontrolę nad losem rakiety podczas lotu. Teraz tuż przed wybuchem rakieta zacznie się obracać, a przy lądowaniu może się nawet przewrócić! Więcej animacji rakiety dodam w przyszłych aktualizacjach.

– Dodano: Nowe efekty wybuchu
Teraz gdy rakieta wybuchnie, kamera zacznie się trząść. Dodaje to trochę głębi do wyglądu gry.

– Dodano: Nowa logika testów statycznych
Jeśli wykonujesz test statyczny, to istnieje 5% szans na to, że rakieta Ci wybuchnie (na stanowisku startowym). Istnieje także ponad 20% szans na to, że twoi pracownicy znajdą jakiś błąd w rakiecie tuż przed jej startem, co pozwoli jej przetrwać lot.

– Dodano: Raporty misji
Teraz po każdej misji dostaniesz jej podsumowanie. Koniec z denerwującymi powiadomieniami podczas startu! 😀

– Dodano: Nowa mechanika naprawiania rakiet

– Dodano: Krok w kierunku opłacalnych rakiet
Teraz moduły stają się trochę tańsze z każdą budową. Gdy zbudujesz już z 20-30 rakiet, odczujesz że są one o wiele tańsze w budowie.

– Dodano: Nowy system wytrzymałości rakiet
A raczej wytrzymałości modułów. Przeniosłem tę wartość do każdego modułu, a wytrzymałość rakiet jest średnią ich wszystkich. Teraz mogę robić tak, że owiewki po misji mają 0% wytrzymałości (bo ich nie ma), a komputer np. 90%.

– Dodano: Podgląd modułów w podglądzie rakiety
Brzmi jak incepcja? Trochę tak. Chodzi o to, aby gracz mógł podejrzeć używane moduły przez rakietę nawet po jej zbudowaniu. Może zobaczyć ich koszt oraz aktualną wytrzymałość.

– Dodano: Ulepszenia modułów
Gdy ulepszysz jakiś moduł, wzrasta jego niezawodność, maleje lub zwiększa się jego koszt budowy oraz czas budowy.

– Dodano: 3 nowe typy punktów doświadczenia
Punkty owiewek, zbiorników paliwa oraz silników są potrzebne do ulepszeń modułów. Aby je zdobyć, buduj wskazane moduły 😀

Inne
– Dodano: Tutorial
John będzie opowiadał graczom o EarthX podczas ich gry.

– Dodano: Statystyki fabryk
Teraz gdy fabryka zbuduje 60 silników, będzie je budowała 6% szybciej.

– Dodano: Sens hangarów
Teraz hangary przechowują rakiety. Każdy hangar może przechować ich maks 3.

– Dodano: Tooltipy
Funkcja requestowana przez graczy – dodałem do kilku miejsc w UI podpowiedzi w formie dymka.

– Dodano: Krąg GEO
Teraz gdy wystrzelisz wiele satelitów na orbitę geostacjonarną (GEO), zauważysz że tworzą one taki fajny krąg wokół ziemi. Oprócz tego dodałem 6 modeli satelitów, które przygotował dla nas rykllan.

– Dodano: Nazywanie budynków
Teraz możesz nazywać każdy budynek osobno.

– Dodano: Latające liczby
Lepsza wizualizacja dodawania/wydawania różnych rodzai punktów.

– Dodano: System kontroli wersji
Teraz nie odpalisz gry z pliku zapisu, który został utworzony w wcześniejszej wersji gry. Powodowało to masę błędów i nie będzie wspierane w okresie Early Access. Gra rozwija się za szybko, aby robić takie wsparcia.

– Dodano: Jeden easter egg hehe

Poprawki i mniejsze funkcje:

– Poprawiono: Zarządzanie biurem
Teraz to ty decydujesz, jakiego rodzaju kontraktu ma szukać wybrane biuro.

– Poprawiono: Wygląd drzewka technologicznego
– Poprawiono: Ogólne poprawki w interfejsie
– Poprawiono: Balans odblokowywania technologii
– Poprawiono: Wygląd rakiety
– Poprawiono: Dodano limit 150 satelit na orbicie
Nadal możesz wystrzelić ich więcej, ale gra wygeneruje maksymalnie 150 modeli. (Optymalizacja)

– Poprawiono: Dodano kolorowe ikonki budynków
– Poprawiono: Wygląd i działanie trackerów budynków
– Poprawiono: Wygląd cieni
– Poprawiono: Wygląd cząsteczek wybuchów oraz silników
– Poprawiono: Dźwięki interfejsu
– Poprawiono: Przyciski
Teraz kiedy przycisk jest zablokowany, będzie wyglądał jak zablokowany.

– Poprawiono: Logikę naprawiania rakiet
Teraz owiewki po misji będą miały wytrzymałość na poziome 0%

– Poprawiono: Pożyczki są teraz większe
– Poprawiono: Płacenie podatków
– Poprawiono: Balans gry
– Poprawiono: Zwiększono limit znaków w polach do wpisywania tekstu
– Poprawiono: Wygląd menu głównego

Bugfixy:

– Naprawiono: Ładowanie drzewka technologicznego
– Naprawiono: Trójczłonowe rakiety były zbyt łatwe do zbudowania
– Naprawiono: Kontrakty oraz misje nie działały poprawnie
– Naprawiono: Moduły czasem się nie budowały
– Naprawiono: Bug, gdzie mogłeś stworzyć nową grę będąc już w grze
– Naprawiono: Bug, gdzie mogłeś stworzyć rakietę bez modułów
– Naprawiono: Tryb prawdy nie ładował się poprawnie.
– Naprawiono: Rozdzielczość w ustawieniach zawsze była najniższa
– Naprawiono: Nie mogłeś włączyć trybu budowania, gdy było otwarte jakieś okno
– Naprawiono: Nie mogłeś zatrzymać gry, gdy było otwarte jakieś okno
– Naprawiono: Gra sama się pauzowała i odpauzowywała
– Naprawiono: Płaca dla pracowników zawsze wynosiła 0$
– Naprawiono: Płaca za wynajem budynków zawsze wynosiła 0$
– Naprawiono: Kontakty się usuwały nawet, jeśli gracz jeszcze wykonywał daną misję.

– Usunięto: Ulepszenia budynków
Zastąpiono je w nowej formie: Statystyki fabryk

– Usunięto: Nazwy miast
Teraz możesz nazywać każdy budynek osobno

#gamedev #gry #spacex #tworczoscwlasna